ВЕЛИКИЙ ЧЕТВЕРГ. Воспоминание Тайной Вечери. Богослужение в храме святой мученицы Татианы при МГУ 17 апреля 2014 года

В Великий Четверг вспоминается приготовление учениками пасхальной трапезы, умовение ног учеников Христом и установление Им Святой Евхаристии на Тайной Вечери, молитва в Гефсиманском саду и предательство Иудино.



Стихиры в исполнении хора храма святой мученицы Татианы при МГУ


Иуда беззаконный, Господи, / омочивый на Вечери руку в солиле с Тобою, / простре к беззаконным руце прияти сребреники, / и мира умысливый цену, / Тебе Безценнаго не убояся продати: / нозе прострый во еже умыти, / Владыку облобыза льстивно, во еже предати беззаконным: / лика же апостольскаго отвергся, / и тридесять поверг сребреники, / Твоего тридневнаго воскресения не веде, / имже помилуй нас.

Иуда предатель льстив сый, / льстивным лобзанием предаде Спаса Господа, и Владыку всех, / яко раба продаде иудеом: яко овча на заколение, / тако последоваше Агнец Божий, Сын Отчий, / един Многомилостивый.

Иуда раб и льстец, ученик и наветник, / друг и диавол от дел явися: / последоваше бо Учителю, и на Него поучашеся преданию, / глаголаше в себе: предам Того, и приобрящу собранная имения, / искаше же и миру продану быти, / и Иисуса лестию яти. / Отдаде целование, предаде Христа: / и яко овча на заколение, сице последоваше / един Благоутробный и Человеколюбец.



Евангелие составное
( Мф. 26:2-20,Ин. 13:3-17, Мф. 26:21-39, Лк.22:43-45, Мф. 26:40-27:2)


Читает диакон Александр Волков


Рече Господь Своим учеником: Весте, яко по двою дню Пасха будет, и Сын Человеческий предан будет на пропятие. Тогда собрашася архиерее, и книжницы и старцы людстии во двор архиереов, глаголемаго Каиафы. И совещаша, да Иисуса лестию имут, и убиют. Глаголаху же: но не в праздник, да не молва будет в людех. Иисусу же бывшу в Вифании, в дому Симона прокаженнаго. Приступи к Нему жена, сткляницу мира имущи многоценнаго, и возливаше на главу Его, возлежащу. Видевше же ученицы Его, негодоваша, глаголюще: чесо ради гибель сия бысть? Можаше бо сие миро продано быти на мнозе, и датися нищим. Разумев же Иисус рече им: что труждаете жену? Дело бо добро содела о Мне. Всегда бо нищия имате с собою, Мене же не всегда имате. Возлиявши бо сия миро сие на тело Мое, на погребение Мя сотвори. Аминь глаголю вам: идеже аще проповедано будет Евангелие сие во всем мире, речется, и еже сотвори сия, в память ея. Тогда шед един от oбоюнадесяте, глаголемый Иуда Искариотский, ко архиереом. Рече: что ми хощете дати, и аз вам предам Его? Oни же поставиша ему тридесять сребреник. И оттоле искаше подобна времене, да Его предаст. В первый же день опресночный приступиша ученицы Иисусови, глаголюще Ему: где хощеши, уготоваем Ти ясти пасху? Oн же рече: идите во град ко oнсице, и рцыте ему: Учитель глаголет, время Мое близ есть, у тебе сотворю пасху со ученики Моими. И сотвориша ученицы, якоже повеле им Иисус, и уготоваша пасху. Вечеру же бывшу возлежаше со oбеманадесяте ученикома.

Ведый Иисус, яко вся даде Ему Oтец в руце, и яко от Бога изыде, и к Богу грядет. Востав с вечери, и положи ризы, и прием лентион, препоясася. Потом же влия воду во умывальницу, и начат умывати ноги учеником, и отирати лентием, имже бе препоясан. Прииде же к Симону Петру, и глагола Ему той: Господи, Ты ли мои умыеши нозе? Отвеща Иисус, и рече ему: еже Аз творю, ты не веси ныне, разумееши же по сих. Глагола Ему Петр: не умыеши ногу моею во веки. Отвеща ему Иисус: аще не умыю тебе, не имаши части со Мною. Глагола Ему Симон Петр: Господи, не нозе мои токмо, но и руце и главу. Глагола ему Иисус: измовенный не требует, токмо нозе умыти, есть бо весь чист: и вы чисти есте, но не вси. Ведяше бо предающаго Его, сего ради рече: яко не вси чисти есте. Егда же умы ноги их, прият ризы Своя, возлег паки, рече им: весте ли что сотворих вам? Вы глашаете Мя Учителя и Господа: и добре глаголете, есмь бо. Аще убо Аз умых ваши нозе, Господь и Учитель, и вы должни есте друг другу умывати нозе. Образ бо дах вам, да якоже Аз сотворих вам, и вы творите. Аминь аминь глаголю вам: несть раб болий господа своего, ни посланник болий пославшаго его. Аще сия весте, блажени есте, аще творите я.

И ядущим им, рече: аминь глаголю вам, яко един от вас предаст Мя. И скорбяще зело, начаша глаголати Ему един кийждо их: еда аз есмь, Господи? Oн же отвещав рече: омочивый со Мною в солило руку, той Мя предаст. Сын же Человеческий идет, якоже есть писано о Нем. Горе же человеку тому, имже Сын Человеческий предастся: добро бы было ему, аще не бы родился человек той. Отвещав же Иуда предаяй Его, рече: еда аз есмь, Равви? Глагола ему: ты рече. Ядущим же им, прием Иисус хлеб, и благословив преломи, и даяше учеником, и рече: приимите, ядите, сие есть Тело Мое. И прием чашу, хвалу воздав, даде им, глаголя: пийте от нея вси. Сия бо есть Кровь Моя, Новаго Завета, яже за многия изливаема, во оставление грехов. Глаголю же вам: яко не имам пити от ныне от сего плода лознаго, до дне того, егда и пию с вами ново во Царствии Oтца Моего. И воспевше, изыдоша в гору Елеонску. Тогда глагола им Иисус: вси вы соблазнитеся о Мне в нощь сию. Писано бо есть: поражу пастыря, и разыдутся oвцы стада. По воскресении же Моем, варяю вы в Галилеи. Отвещав же Петр рече Ему: аще и вси соблазнятся о Тебе, аз никогдаже соблажнюся. Рече ему Иисус: аминь глаголю тебе, яко в сию нощь, прежде даже алектор не возгласит, трикраты отвержешися Мене. Глагола Ему Петр: аще ми есть и умрети с Тобою, не отвергуся Тебе. Такожде и вси ученицы реша. Тогда прииде с ними Иисус в весь, нарицаемую Гефсиманиа, и глагола учеником: седите ту, дондеже шед помолюся тамо. И поем Петра и oба сына Зеведеова, начат скорбети и тужити. Тогда глагола им Иисус: прискорбна есть душа Моя до смерти: пождите зде, и бдите со Мною. И прешед мало, паде на лице Своем, моляся и глаголя: Oтче Мой, аще возможно есть, да мимоидет от Мене чаша сия: oбаче не якоже Аз хощу, но якоже Ты.

Явися же Ему Ангел с небесе, укрепляя Его. И быв в подвизе, прилежнее моляшеся: бысть же пот Его, яко капля крове каплющи на землю. И востав от молитвы, прииде ко учеником, и обрете их спяща, и глагола Петрови: тако ли не возмогосте единаго часа побдети со Мною? Бдите и молитеся, да не внидете в напасть: дух бо бодр, плоть же немощна. Паки вторицею шед помолися, глаголя: Oтче мой, аще не может сия чаша мимоити от Мене, аще не пию ея, буди воля Твоя. И пришед обрете их паки спяща, беста бо им oчи отяготене. И оставль их, шед паки помолися третицею, тожде слово рек. Тогда прииде ко учеником Своим и глагола им: спите прочее, и почивайте: се приближися час, и Сын Человеческий предается в руки грешников. Востаните, идем: се приближися предаяй Мя. И еще Ему глаголющу, се, Иуда, един от обоюнадесяте прииде, и с ним народ мног, со oружием и дрекольми, от архиерей и старец людских. Предаяй же Его, даде им знамение, глаголя: Егоже аще лобжу, Той есть, имите Его. И абие приступль ко Иисусови, рече: радуйся, Равви, и облобыза Его. Иисус же рече ему: друже, твори на неже еси пришел. Тогда приступльше возложиша руце на Иисуса, и яша Его. И се, един от сущих со Иисусом, простер руку, извлече нож свой, и удари раба архиереова, и уреза ему ухо. Тогда глагола ему Иисус: возврати нож твой в место его: вси бо приемшии нож ножем погибнут. Или мнится ти, яко не могу ныне умолити Oтца Моего, и представит Ми вящше или дванадесяте легеона Ангел? Како убо сбудутся писания, яко тако подобает быти? В той час рече Иисус народом: яко на разбойника ли изыдосте со оружием и дрекольми, яти Мя; по вся дни при вас седех уча в церкви, и не ясте Мене. Се же все бысть, да сбудутся писания пророческая. Тогда ученицы вси оставльше Его, бежаша. Воини же емше Иисуса ведоша к Каиафе архиереови, идеже книжницы и старцы собрашася. Петр же идяше по Нем издалеча, до двора архиереова: и вшед внутрь, седяше со слугами, видети кончину. Архиерее же и старцы, и сонм весь искаху лжесвидетельства на Иисуса, яко да убиют Его. И не обретаху: и многим лжесвидетелем приступльшим, не обретоша. Послежде же приступиша два лжесвидетеля. Реста: Сей рече, могу разорити церковь Божию и треми деньми создати ю. И востав архиерей, рече Ему: ничесоже ли отвещаваеши, что сии на Тя свидетельствуют? Иисус же молчаше. И отвещав архиерей, рече Ему: заклинаю Тя Богом живым, да речеши нам, аще Ты еси Христос, Сын Божий? Глагола ему Иисус: ты рече. Oбаче глаголю вам: отселе узрите Сына Человеческаго седяща одесную силы, и грядуща на облацех небесных. Тогда архиерей растерза ризы своя, глаголя, яко хулу глагола, что еще требуем свидетелей? Се ныне слышасте хулу Его. Что ся вам мнит? Oни же отвещавше, реша: повинен есть смерти. Тогда заплеваша лице Его, и пакости Ему деяху, oвии же за ланиту удариша, Глаголюще: прорцы нам, Христе, кто есть ударей Тя? Петр же вне седяше во дворе, и приступи к нему едина рабыня, глаголющи: и ты бе со Иисусом Галилейским. Oн же отвержеся пред всеми, глаголя: не вем, что глаголеши. Изшедшу же ему ко вратом, узре его другая, и глагола им ту: и сей бе со Иисусом Назореом. И паки отвержеся с клятвою: яко не знаю Человека. По мале же приступивше стоящии, реша Петрови: воистинну и ты от них еси, ибо беседа твоя яве тя творит. Тогда начат ротитися и клятися, яко не знаю Человека. И абие петель возгласи. И помяну Петр глагол Иисусов, реченный ему: яко прежде даже петель не возгласит, трикраты отвержешися Мене. И изшед вон плакася горько. Утру же бывшу, совет сотвориша вси архиерее и старцы людстии на Иисуса, яко убити Его. И связавше Его ведоша, и предаша Его Понтийскому Пилату игемону.





Тропарь, глас 6 в исполнении хора храма святой мученицы Татианы при МГУ


Вечери Твоея тайные днесь, Сыне Божий, причастника мя приими: не бо врагом Твоим тайну повем, ни лобзания Ти дам, яко Иуда, но яко разбойник исповедаю Тя: помяни мя, Господи, во царствии Твоем.



Проповедь настоятеля храма святой мученицы Татианы при МГУ
протоиерея Владимира Вигилянского








Следите за обновлениями сайта в нашем Telegram-канале